söndag 11 oktober 2009

Söndag!

Ingen vilodag för mej....eller?
I morse tog Yamandu tåget till Stockholm för
en konsert med Villancico. När han åker utan mej,
passar jag på att äta sånt som han inte äter, typ pölsa
eller fläsk med löksås eller som idag blodpudding med
vitkål och lingonsylt! På väg in i köket flaxar det till
ovanför mitt huvud! Fattade ingenting!
Men efter några sekunder såg jag...en liten
livrädd talgoxe! Helt otroligt, vi bor mitt i stan
på 3:dje våningen! Fönstret i köket var öppet
max 1dm. Vi har 2 fönster i köket och jag
öppnade båda för att den skulle hitta ut!
Men istället satte den sig på en kandelaber
på hyllan ovanför köksbordet! Då skyndade jag
att hämta kameran...och innan den flög ut
i solen hann jag knäppa ett kort!
Stackarn vad den var rädd!
Sedan gjorde jag min blodpudding och
bestämde att det måste dammas på den
där hyllan....och köksfönstren måste
putsas...och sovrumsfönstret!
Så den här dagen bara
flög iväg (hihi)!
Men för mej kan städa betyda vila, så
jag har haft en riktig vilodag!
En härlig promenad blev det också.
Kan tillägga att Yamandu åt på en
Thailändsk restaurang idag, det har jag
svårt för då jag är nötallergiker.
Så gör vi!

3 kommentarer:

  1. Hej min älskade extra-moster!! Tack vare kusin Hampus så hittade jag dig & din blogg och jag hittar ju MASSOR av vill-ha-saker här :-)
    Lampskärm till Tuvas rum, liten stickad mössa, spargris/gumma, choklad, choklad, choklad...

    Sista veckan i oktober kommer jag & Tuva till Sundsvall, då kommer vi och hälsar på dig! Kanske hinner vi med en fika då också!?

    Under tiden... har du någon mailadress? Så ska jag skicka en inbjudan till min blogg!

    KRAMAR från Malin

    SvaraRadera
  2. Men gullunge,va kul! Det är så otroligt att du har en liten söt Tuva, för mej är du ju en "stor-kusin" som ändå är en liten tjej...eller kanske en svarthårig härligt rebellisk tonåring...med Dr Martens-kängor!
    Hör av dej när du är på G!
    Min mail är enkel: tittipettersson@hotmail.com
    KRAMIS!

    SvaraRadera
  3. Det gäller att passa på som du säger, när karln är ur huset. Jag kunde också ha ätit dom två första rätterna. Men blodpudding.... ack nej, ack nej!!!!!
    Tänk att du fångade den lilla fågeln på bild.
    En upplevelse att se den där på 3:dje våningen.

    Tack för att du röstade Titti.
    Mysig atmosfär igår, med Mariza i den lilla mysiga lokalen.
    Ha en skön onsdag!

    SvaraRadera