söndag 7 mars 2010

Helg!

Alma mia betyder "min själ"
på spanska...och min blogg handlar
inte bara om butiken Almamia...utan
om allt möjligt som är bra för själen!
(Eller dåligt...)
Lördagmorgon vaknade jag så tidigt att
jag smög ut på en promenad i solen innan
klockan slagit 9! På hemvägen gick jag in på
ett bageri och köpte med mej nybakat bröd!
Sedan åt vi en lång frukost och
lyssnade på p1 & "Spanarna"...mysigt!
Jag har längtat så mycket efter att sy...
så när Yamis gick in till sitt rum för att
skriva musik, gick jag in till mitt för att
först måla färdigt en te-kanna och några
hjärt-stenar....sedan fram med alla tyger!
Börjar med det nödvändigaste,
pannlappar! Men har annat på G i knoppen!
Kvällen var vigd åt Stadshuset
där Café Colonial presenterade sin Cd!
Det är Yamis musikvänner och han hade ett
litet finger med i spelet. Tyvärr tog batteriet slut i
kameran, och det blir fortfarande en svart ruta där
filmen visas, men det brukar fungera ändå!
Jättehärlig stämning var det iaf.
Hoppas det går fram...dom är ett riktigt
bra liveband, vi blev så sugna på att dansa!

Idag var en bra söndag när det
gäller min OS-abstinens!
Vasaloppet!
Min son har dum-förklarat mej, som kan
följa det i så många timmar, men det var
spännande som 17 i år!
Och rätt person fick vinna,
Jörgen Brink....hade jag inte tippat!
Naturligtvis sydde jag under tiden!
Söndag em träffades "tjocka släkten"
eller delar av den för att fira mina brorsbarn
Linus & Gustav som fyllt 17 & 14!
Sällan man träffar dom tonåringarna nu,
men det gick att locka ut dom för att äta
Tacos på restaurang! Kul!
Det har varit en helg för "alma mia"...
jag är bara arg på kommunen som sålt
Stadshuset....ett vackert hus som borde
bevaras! Nu verkar det inte ens som att
Nordiska Kammarorkestern får vara kvar
och ha konserter i Spegelsalen längre!
Jag som äntligen börjat gå dit!
Tonhallen har inte alls samma känsla!
Tror att Sundsvalls kommun
fått en riktig "knäpp"!
Landstinget ska vi inte ens tala om!!!
Inte bra för själen!
(Eller kroppen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar