onsdag 17 mars 2010

Pms-varning!

Idag fick "vi" en väldigt märklig
"recension" i ST!
Jag har väntat hela dagen på att den skulle
läggas ut på ST:s nätsida...som alltid brukar ske!
Men icke!
Konserten med Jack Vreesvijk & Love Tholin
fick "3 ST" ...men....vad skrev karln?
Eftersom jag inte kan länka till något så kan jag
berätta lite av vad som gick att läsa! Några citat:
"han äntrar scenen med gitarren på
sin smått överviktiga mage"
Skriver en seriös musikrescensent så?
Då gör man nog sig själv överviktig med betoning på viktig!
" den överhettade lilla lokalen i centrala Sundsvall"
Det lät inte så positivt...men det var varmt längst fram i
lokalen! Jag beklagade detta men ingen klagade utan sa
att det var OK! Förutom Mr recesensent, då!
"Åtta låtar på knappt en timme för 190 spänn
vardock i snålaste laget"
Jojo...det var rätt person att komma med en sån kommentar!
Strax innan konserten fick vi ett återbud...jag skulle just
ringa till den som stod längst upp på kölistan...Vi hade
30 pers i kö (då stoppade vi) som var villiga att betala 190kr!
Då ringde HAN från ST och ville ha 2 platser... 1 plats har
alltid räckt tidigare! Men inte denna gång, då han tog med
ett sällskap!!! Fy bubblan säjer jag...varför lovade jag det!
Har pratat med många idag som verkligen undrat
hur ST kan ha så olika kompetens på recensenterna!
Och vad var hans uppdrag...att recensera musiken
eller allt runtomkring...men så inledde han också
med orden..."Det är lätt att bli förvirrad när man
lyssnar till Jack Vreeswijk"
Jag säjer bara....skyll inte på Jack!
Och...näää...JAG har inte pms!

5 kommentarer:

  1. Tänkte exakt lika som du, när jag läste ST, i morse. Va katten har Jacks utseende och lokalens rumstemperatur för relevans i en musikrecension!
    Vi d.v.s publiken njöt och trivdes och tänkte inga som helst negativa tankar. Tvärtom!
    Så TACK kära Jack, Love, Yamandu & Titti för en härlig afton. Den kvällsöppna butiken var också en hit!

    SvaraRadera
  2. Det viktiga är väl att de som var där tyckte att det var toppen och att Jack tyckte att det var bra. Recensenten var väl så upptagen av sitt sällskap...
    Synd att jag bor där jag bor. Jag är säker på att det var toppen

    SvaraRadera
  3. Jag kommenterade eländet på st.nu! Det var den sämsta rescension jag någonsin läst! För det första så var den dåligt skriven, för det andra så var den inte relevant! Vad är det för rescensenter dom har på ST egentligen?

    Som jag kommenterat här inne tidigare var det en jättemysig konsert, väl värd att se igen. Det var roligt också att få höra sista låten, dikten av Cornelis som Jack tonsatt helt själv! :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det var lika mysigt som vanligt mammsen!
    Sedan om ST væljer att skicka en prao-elev på sækert 40+ så e ju det upp till dem :)

    Pusspuss

    SvaraRadera
  5. Tack! Va skönt med lite feedback!!!
    Och det VAR EN TOPPENKVÄLL!
    Haha...praoelev på 40+....tror att en så´n hade gjort ett bättre jobb...faktiskt!
    Kram på er!

    SvaraRadera