söndag 14 mars 2010

Trondheim t.o.r

Så var man hemma igen!
Det har varit intensiva men mysiga dagar!
Tågresan till Trondheim började tidigt
men bra. Byte av tåg i Östersund....
och på grund av snöras...byte till buss i
Storlien...där denna...jaa vad ska man säja?
Där i ett hörn stod fotöljen med stort F!
Stationen andades Svartlien och Pistvakt!
Efter ännu ett byte till tåg var jag
redo att möta våren i Trondheim, men...
Jag möttes av ett busväder och Fanny med
håret fullt av stora snöflingor...
och alldeles för lite kläder!
Är man mamma så är man!!(Hihi)
Fick se hennes jobb och träffa några av
arbetskamraterna...förstår att hon trivs!
Här är porten till tjejernas
lägenhet...och snart är det påsk!
Nu vet jag vart Blåkulla ligger!
Alltså...det var trångt!
Men dom hade löst vissa saker på ett
väldigt fiffigt sätt måste jag säja.
Själv hade jag nog inte kommit på att
hänga tvätt i persiennen!
Vilken tur att vi fick låna en
betydligt större lägenhet av en jobbarkompis
till Fanny. Tror tom att det var chefens...
Så vi hade en riktig myskväll!

Vi åt skräpmat som är dyrt i Norge!
Det mesta är dyrt måste jag säja!
Så jag hade med en stor kasse med mat..som jag
släpade på mellan alla tåg&bussbyten"...huvva!
Kolla in vilken cool cykel som
fanns i köket...kan inte var lätt att cykla på!


Massor av människor var ute och
shoppade på lördagen...trångt som vid
julhandeln i Sverige!

Nidarosdomen måste man besöka
om man besöker Trondheim.Vi hade sån tur
att dom hade "orgelmeditation" när vi var där!
Så vi vandrade runt och funderade

över historien...hur människor gått på samma
golv som vi...i flera hundra år...mäktigt!
Och allt till vacker orgelmusik!
Ville ta med något hem till Yamis!
Helt otroligt...i "Domens" butik hittade vi
Jesus...som en plastfigur innehållande shampo!
Och vad passar bättre till en, vars smeknamn är
"Shampo"!
Att inte Lars Vilks tänkt på det!
Oops!!!

3 kommentarer:

  1. Vill bara påpeka att domen ni besökte är mer än 1000 är gammal, så där kan man snacka om många fotsteg.Mom

    SvaraRadera
  2. Vilken bra present! Ja du fick se en del av omgivningarna när du bytte tåg/buss... Norge är ju faktiskt vackert också

    SvaraRadera
  3. Jajamen "mom"...det blir minst 10 hunda år:)
    Visst var det en rolig present! Men lite oväntat att hitta den på ett sånt ställe!
    Ohjaa!!! Norge är vackert...men dyrt!

    SvaraRadera