söndag 21 mars 2010

Ledig!

Idag hade jag massor av planer
på vad jag skulle göra....ledig och ensam hemma!
Gjorde en god frukost som jag åt samtidigt som jag
läste ST och skrattade till radiofavoriten "På minuten"!
Men så läste jag något som gjorde mej så arg...
...att jag skrev en insändare och mejlade iväg!
Dammsög och tvättade lite...väldigt lite!
Pratade länge med sonen i telefonen (det lät kul)...
vi löste alla världsproblem från fallskärmar till EU,
Nato och rockmusik! Kollade på diverse skidtävlingar...
Gick en kort promenad som skulle bli lång,
men jag halkade och blev rädd att ryggen skulle "hoppa ur"!
När jag skulle laga mat och ta lite basilika från frysen
började jag rota lite...då hittade jag flera påsar med
svartvinbär & rödvinbär
från "kollo"!
Dom plockade jag fram...och nu
har vi nykokt god svartvinbärssylt!
Röda vinbären blir bra i filen och till smoothies
imorgon. Vi har fått dille på smoothies, igen!
Det blir inte alltid som man planerar...
ibland kan det bli bättre!
Hade ändå ingen lust att städa idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar