lördag 20 mars 2010

Lördag!

Det finaste man har
ställer man på bordet!
Det här är mammas bord! Vi åkte dit igår
när vi stängt Almamia. Det blir ganska sällan
då vi inte har någon bil, men ibland så hyr vi en!
Som nu!
Så vi träffade familjen som bor kvar i Stöde.
Mamma, pappa och syster med familj!
Jag tvekade lite att åka då jag haft migrän 2dgr.
och varit yr i knoppen men det började släppa...
Det värsta var att blodtrycket blev högt!
Syrran har en "digital bt-mätare"...så fler än jag testade,
och alla andra hade fint tryck... smärta höjer trycket!
Men idag känns det bra...hurra!!!
Och det har varit full fart i butiken idag!
Men nu ska jag sluta att bli förvånad!
Eftersom vi ligger en gata bakom torget så
har jag en flagga som visar var vi finns!
Joo, jag gillar flaggor!
Plötsligt kommer en tjej in i butiken med
den flaggan...och berättar följande:
Ett par i 70-årsåldern går framför henne
och ska precis passera flaggan. Då tar
mannen tag i den, bryter av pinnen och
släpper den på marken! Hon ropar och frågar
vad han gör, men paret bara går vidare!
Vilken idiot! Förlåt!
Måste vara en riktigt bitter gubbe!

3 kommentarer:

  1. Nämen herregud ! Inte ens "söta" små pensionärer kan man lita på nuförtiden... fick han den i huvet och blev arg tro ??

    Anna

    SvaraRadera
  2. Till gubbar som river ner flaggor: "Du ska inte tro att du är stålmannen, bara för att du har rost i kalsongerna!!"

    SvaraRadera
  3. Hahaha...det var kul!! Han kanske trodde han var stålmannen och ville använde flaggan som segel...för att få lite fart!
    Sen blev han sur när han inte "lättade" och slängde flaggan....och gick hem och kollade om det verkligen var rost i "kallingarna"! Då upptäckte han att han bara var en liten SKITGUBBE ändå!

    SvaraRadera