söndag 13 februari 2011

Vilodag!

Förra söndagen var jag hos
Hampus & Mickis!
Vi hade jättemysigt! Var uppe hela natten
för att kolla Amerikansk fotboll!
Spännande som tusan, men "vi" förlorade!
Åt hamburgare och chips...mmmm...
och gosade med alla katter!
Somnade klockan 06:00 i kökssoffan
med 5 kattungar på mina fötter!
Ytterligare 5 katter, varav 2 kattungar
låg på golvet under köksbordet.
Så fort jag rörde mej
började alla kurra!
På bilden saknas en "röd" unge!
Helt otroligt, men 6 kattungar
har fått nya hem denna vecka.
Den minsta, i mitten av bilden vill dom
behålla. Han var så liten vi födseln att
dom fick mata den med nappflaska.
Jag hade en get en gång, som hette
Alban. Han skulle vara en "sommar-get"!
Då han inte ville äta fick jag göra välling
ge honom med nappflaska tills han växte
på sig. Inte kunde jag lämna tillbaka honom
när hösten kom. Jag betalade 50kr och han
var ett livslångt sällskap till min ponny.
När ponnysn dog, av ålderdom sörjde
Alban ihjäl sig...sorgligt men fint ändå!
Vilka minnen som kan dyka upp!
********************
Idag har vi haft söndagmiddag
här hemma med lillbror Jörgen & Maria.
Det är en tradition som jag vill tillbaka till,
så vi ska försöka med det, när vi är lediga!
Det är bra, för då får vi en anledning att städa också!
Så jag har inte varit ute på hela dagen.
haha...fattar ni? Härligt!
*******************
Imorgon måndag kommer
vi att ha extra öppet i butiken!
Jag måste måla gröna lampor!
Konstigt , men flera ville ha just
den gröna! Så jag har lovat!
Yamis sköter butiken när jag målar!
Hejhopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar