torsdag 3 februari 2011

"Matkultur"!

Sista kvällen i Uruguay
bjöd vi till fest!
Yamandú och hans bror Klaus köper bröd
och färdiga pizzabottnar, av kvinnan som sålt
bröd på samma ställe i 30 år!
Jättemysig butik...
men var finns det nyttiga brödet?
När vi bodde på fint hotell i Piriapolis
och skulle äta "middag" vid 21-tiden, kollade
vi runt lite först. Åhh vilken fin melon...och
lite frukt till efterrätt, tänkte jag!
Åhhhhh...mmmm...
...men vad är det här?
Sött, sött, sött....
...jag gillar inte sött så mycket!
Dessutom är jag
nötallergiker och viktväktare!
Jag tänkte satsa på maten istället,
så jag beställde in fisk!
Och se vad jag fick!!!
Så här har jag haft det!
Yamis njöööt och fick för det mesta
två efterrätter!
Skickade över min,
när han ätit upp sin egen!
Jag tittade på alla som åt...
..och så en dag hittade jag något på
menyn som passade mej!!!
Jordgubbar & grädde!!!
Hurraaaa!!!
Men....jag blev besviken...
det jag fick var
grädde med jordgubbar,
sockrad grädde!
*********************************
Å andra sidan gick han upp 4 kg.
Jag gick upp 0,3 kg!!!
Lade allt med Viktväktarna åt sidan
efter v 51. Tillät mej att ha semester och
räknade med att gå upp 2kg. Har ätit allt jag
velat och njutit. Konstigt, va? När jag gick till VV
förra veckan sa hon att jag haft jämnviktsveckor!
Igår hade jag gått ner 0,4 fast jag inte börjat skriva
och räkna points än! Skumt men kul!
Nu ska jag fixa målvikten innan sommaren!
Yes, I can!
Måste tala om att jag ätit underbara middagar också.
Och jättegoda sallader...ska berätta om det också,
en annan gång! Chau!

1 kommentar:

  1. Hej Titti!
    Oj, vad härligt!! Och vad starkt att stå emot alla godsaker!!
    Kram
    Susanne (Grodan)

    SvaraRadera