söndag 6 december 2009

En salig blandning!

Idag är det den andra advent
och vi öppnade lucka 6 i adventskalendern!
En kalender som jag verkligen tycker om,
och skulle ha älskat som barn...är den här
som föreställer en gammaldags lanthandel!
Man viker ut den så den går att ställa...fiffigt!
Vi gjorde en tur till "Höga kusten",
för att hälsa på Hampus och Mickis!
"Morbror Jögge", Yamandú & jag.
Där lagade vi gräddstuvad pyttipanna, mums!
Mickis hade fått en fin "systemkamera",
det vill jag också ha...när jag ser så här dåliga bilder!

Mamma Rosie har 5 busiga kattungar
som lekte med skosnörena till mina nya
dojor...Det blev svarta ändå, hittade inga
röda i min storlek nu...men till våren...dåå...
Vilka gulliga katter, full fart hela tiden!

Igår kväll fick jag ett ryck och bakade
"lussebullarna" som aldrig blev bakade förra helgen!
(Gissa varför?) Som en god mor (!) hade jag naturligtvis
tagit med lite till sonen! Det blev perfekt att använda
Gerberas pajform som "brödfat"!

Och en turkos sådan hade Mickis!

Morbror Jörgen och Hampus har samma
musiksmak...det fick vi "svartpåvitt" idag!
Han har faktiskt varit med i Rock-SM, som trummis!
Då var jag och lyssnade....med Hampus i magen!
Här hittade han sin gamla bas,
som Hampus lånat!
Duktiga killar som spelar på det mesta, för det mesta!

Själv spelar jag gärna LP-skivor!
Och...jag har kvar min gamla "spelare"!
Den har aldrig behövt bo i källaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar