tisdag 29 december 2009

Nu har jag städat fram
datorn och fått den "rensad" av
min käre son...sånt kan inte jag!´
Hade visst en massa onödigt...
Vi har haft det fint i jul!
Hyrde en liten bil så vi kunde
hälsa på lite här & där!
Så hyrde vi "måste-filmen"
när det är jul...Jonis hade aldrig sett
"Fanny & Alexander"!



Visst visades den på tv förr i juletid?
Tyvärr fanns bara en kort version,
så jag saknade massor! Men den är
helt fantastisk, tycker jag!
Söndag morgon....
Snön hade vräkt ner och vi som bor i en
i vindslägenhet och har breda fönsterbleck,
där snön ligger kvar...vi såg knappt ut!


När vi kom ner på gatan hittade
vi inte bilen som vi hyrt (hihi)...Vilken
färg hade den? Vart hade vi parkerat?
Det var inte så konstigt....
en vit liten bil försvinner så lätt...

Men den gick fort att sopa fram...
Så vi åkte och köpte ny säng...som blev hemkörd
samma kväll! Tänk att vi trott att vår gamla
säng var 160 cm bred....men... i flera år har vi,
(och vi är varken korta eller magra) sovit i en 140 cm
bred säng! Nu köpte vi 180 cm!!!
Det var en aha-upplevelse!
Almamia har öppet igen och vi säljer
ut alla kvarvarande julsaker till
50% rabatt!
Inte så mycket kvar...& det känns bra!
Nu kommer det att hända saker!
Almamias butik kommer att flytta
snett över gatan till Rådhusgatan 31...först
till en liten lokal...för att under året byta till en
större, PERFEKT LOKAL på samma adress!
"Almamia lilla scenen" blir kvar
och utvecklas...10 januari släpper vi
"vårens program"...men jag kan avslöja att
Jack Vreeesvijk återkommer!
Nu kanske ni förstår varför bloggen
bara varit "2:a" ett tag? Hejhopp!

2 kommentarer:

  1. Mysigt med Fanny och Alexanderfilm. Länge sedan jag såg den. Men skulle nästan skippa det som är jobbigt och otäckt och bara se det juliga och härliga.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den otäck också! Men det är just det som gör en film bra, tycker jag...alltså, att den innehåller ALLT! För man skrattar ju en hel del också...Jarl Kulle är så himla kul!

    SvaraRadera