fredag 25 december 2009

Jul i vårt hus!

God fortsättning
till alla våra goa vänner
och trevliga kunder!
Vi har haft ett toppenår
på Almamia!
Trötta men glada
gjorde vi jul hemma kvällen
före julafton! Jonis kom med bussen
från Stockholm, pappa Yamis blev glad!
Det blev en "jul-en" i år, som
fick stå i fönstret. Vi var uppe och pysslade
till kl.02...Yamandú bakade tyska kakor och
jag griljerade skinkan och lyssnade på
rimstuga i P4. Det ska vara så kvällen före,
vill inte börja för tidigt...för mej är
julen exklusiv....och den ska
inte pågå fullt ut hela december...sakta
ska den blomma lite mer varje advent!
Och på julafton...myyys!
De gamla fina tomtarna
kom fram... från min barndom!
...och Lisa Larssons "Nisse",
den fick jag för läääänge sedan,
av mamma!
Här vill jag sitta och mysa
hela julhelgen!(Med mitt fotbad,
och nära & kära omkring mej!)
Julaftonen blev precis som
vi önskade, lugn&mysig!
Grötfrukost (i morgonrock)... mamma
& lillebror kom också.
På em. kom Fanny och åt med oss
sedan blev det julklappar & alfapet
"Karl-Bertil"...och knäck-kokning!
Innan vi skulle sova...mitt i natten, läste
Yamandú julevangeliet!
Idag har Jonis & jag hämtat
Hampus & Mickis...så nu blir det
musik, mat och gooooodiiis!
Och Alfapet...och kortspel!

4 kommentarer:

  1. Jag har en likadan Lisa Larsson som jag har fått av min mamma. Den har inte packats upp ur jullådan i år. Blev det Dot Card? Kram på er
    Gittan och Manfried

    SvaraRadera
  2. Näää...Dot Card kan vi bara spela om ni är med!! Korten var framme men vi mindes inte alla regler, får planera nå´t snart! Nu ska vi köpa en ny stor säng så vi får sova gott! Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Hej Vänner!
    Var sugen på lite annorlunda musik till mitt lata mellandagsmys och kom på Yamandú. Letade och hittade därmed även din bara sååå underbara blogg. Roligt att se dina barn och ert liv allmänt...
    Vill du ha vår jul/års-vänhälsning (bildspel PDF)så skicka din mailadress till oss på kvarnans@hotmail.com (kanske din adress finns på bloggen men i så fall har jag missat den)
    Kramar från Lena o Dan i Haverö!

    SvaraRadera
  4. Min lilla prinsessa hälsar och tackar så mycket för julklappen som mormor Kerstin hade med sig ner till oss :-)
    Den kommer passa perfekt till hennes rum!
    Kramar till er och God Nytt År önskar Malin, Andrea & Tuva

    SvaraRadera