tisdag 15 december 2009

Tjoflöjt!

Idag hade jag gjort en lista på allt
som skulle göras! Vi åker några dagar till Valencia
på turné med Villancico på onsdag och jag ville
förbereda massor av saker för att underlätta för
Britt-Marie & Jennie som ska sköta butiken!
Men den listan...har jag inte ens tittat på!
Fick en beställning av ett företag på
40 presentpåsar....att hämta imorgon!
Så när jag stängt Almamia sprang
jag på "Donken" och köpte "middag" inkl.
kaffe & glass! När jag ätit var det bara att sätta igång!
Väga 40 påsar te, skriva Almamia på 40 påsar...
...förpacka diverse godsaker i
40 cellofanpåsar....

...lägga ner allt plus Tozzetti och
Pepparkakscrisp i papperspåsarna, knyta ihop
och lägga i stora kartonger! KLART!
Och klockan var 23:20...

Så här blir det varje jul...förra året
gjorde jag 50 cellofanpresenter med kort varsel
och gissa var Yamis var...i Stockholm (som nu)!
Men det går bra när man får lyssna på radio...

först sporten,som alltid spelar bra musik...
sedan Karlavagnen, som ikväll var väldigt
rörande! När jag hörde om alla människo-
öden, kände jag mej så lycklig och tacksam
för allt! Nu är tvättmaskinen färdig och snart
ska jag krypa ner i en skön säng och titta
på "Livet i Fagervik" på svt-play...
...med varm mjölk&kanel!
Imorgon tittar jag på listan....

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket jobb med 40 påsar! blev samma för mig ikväll, Livet i fagervik på SVT play fast med en chipspåse till (syndar lite). Till det blev det armbandstillverkning och nu är klockan plötsligt ett på natten igen. Ska bli jättekul att sköta affären några dagar, ser fram emot det eftersom jag låg på en strand och latade mig förra gången:) Ha det så bra...kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Wow! För mig tar det 40 minuter att slå in en vanlig pocketbok. Vilket jobb! Snygga paket och kul design på bloggen :-)

    SvaraRadera