söndag 20 september 2009

Hmmm...

En sån daaag!
Efter lite pyssel hemma gick Yamis & jag
till ett cafe och unnade oss varsin räkmacka!
Den var god!
Fanny kom och hämtade mej för att vi skulle
gå och kolla på Giffarnas match mot Åtvidaberg,
En bra match som Giffarna borde vunnit, 1-2
blev det. Man måste ju sätta chanserna, liksom!
Fanny hade fått sin första lön, så hon bjöd! (Puss!)
Sen bar det iväg till kyrkan för mej!
Där hade Yamandu & kören Samklang
övat inför kvällen medan vi suttit i solen och
kollat fotboll! Dom gjorde en fin mässa!
Sedan var det bara att pinna iväg och rösta!
Det är jätteviktigt för demokratin, tycker jag!
Har aldrig missat ett enda val sedan jag fick rösträtt,
inte en folkomröstning heller!
Jag är en jobbig människa för jag tycker
att man måste ha en åsikt när det gäller
samhället, tänk hur det kan gå om ingen
orkar bry sej...vilka kan då få makten?
Vi börjar få ett samhälle där många inte
orkar eller vågar prata...farligt!
Dessutom finns mycket girighet och falskhet
och det gör mej GALEN!
Oj, vad jag gick igång?
Men man kan ju inte bli något man är,
(galen alltså) så vad sägs om min robotängel?
Dags att sova nu , va?
ZZZ...zzz..ZZ..zzz..zzz..zzz...zzzzz....

3 kommentarer:

  1. Jag gillar både din robotängel och att du tycker om mycket! Tänk jag var på min första GIF match för säsongen. Trist att dom förlorade, när man väl kom dit!!!! Men solen var ett klart+!
    Kram Lissen

    SvaraRadera
  2. CATCH ME IF YOU CAN23 september 2009 kl. 13:35

    du skrev "Jag är en jobbig människa"

    äntligen fattar du det....det har jag vetat
    i 21 år

    SvaraRadera
  3. Jag älskar dej också,Hampelampan!
    Men du kan väl skriva nåt snällt nångång...
    Pussimussi!(Men det var skönt att du inte
    signerade med nån gammal diktator!)

    SvaraRadera