torsdag 3 september 2009

Idag!

Idag jobbar Britt-Marie i butiken!
Det är hon som tillverkar alla goa nallar
hos Almamia, av fårskinn ifrån trakten!
( Alnön & Björkön...tror jag visst att det var)
Jag märker att jag ler lite,
när jag tittar på dom här bilderna!
( B-M:s dotter Malin, har fotat!)
Idag börjar jag inreda min lilla "atelje!
Är jätteinspirerad...kanske visar jag nån bild
när det börjar likna nå't! Har sorterat massor
i burkar & lådor...tyger, garner, knappar, färger
av alla sorter, papper, spetsar & band....
Hjälp, vad jag har grejer....gamla toa-rullar,
plåtburkar och kretskort...eller vad17 det är?
Jaaaa, jag vet! Men det kan va bra att ha!
Jag tänker INTE slänga nåt!
Sådetså!
Puss!

2 kommentarer:

  1. Obersturmbannführer3 september 2009 kl. 12:59

    inte slänga nått???
    så va faaaan hände med husbilen då
    och röda audion
    mmmm preeeecis. du hatar nostalgi

    /Obersturmbannführer

    SvaraRadera
  2. Haha!INTE fina namn du har nuförtiden..HUVVA!
    Hampus duger bra! Vaddå,hatar nostalgi? Man kan väl inte spara gamla trasiga bilar heller?
    ...fast..hade inte "grodan boll" brunnit upp så kanske...( vår gamla mazda 929!) Nää, då är det betydligt enklare att samla på gamla spikar du haft i din arm eller Fannys gamla hårband...och pusssssar!

    SvaraRadera