lördag 5 september 2009

Huvaligen!

Men huvva vilka dagar!
Det händer saker i "stenstan" dom här dagarna,
massor av folk i butikerna och på torget! Jag har
skrattat så mycket åt mina härliga kunder som kommer
in med massor av glatt humör! En kul tjej som alltid
köper saffransirop att ha på gröten, (är den slut går
det lika bra med chokladsirop!!) köpte massor av
garn idag och funderade på att sticka en muff... Sen
spårade vi ur när jag föreslog att hon skulle komma
in och visa muffen för mej.....hoppas ingen tog illa upp!
Jag har sjuk humor...och tycker att
"det är roligare att ha kul"!!
Så är det!Plötsligt händer det!
Inspirationen kommer smygande....
och väggen skall bliiiii.....turkos!
....jag blandar & blandar och ska nog
lägga i lite mer gult! Ta det lugnt...det blir
inte riktigt som på bilden...tror jag!
Imorgon ska jag fortsätta!
Ville ju inte missa matchen...och
vilken match det blev!
Sverige-Ungern 2-1
Och hoppet lever......
Men störst av allt är kärleken!
Kram!

2 kommentarer:

  1. En god vän tipsade om Din blogg och butik. Jösses så mycket fint. Synd bara att det är typ 500 mil från mig till Dig. Eller nått. Men Internet finns ju i en dator nära mig som tur är! :-)

    SvaraRadera
  2. Hejsan Titti!
    Sådana där kunder måste förgylla livet.
    Både sirupskunden, men framför allt "muff" kunden, hihi!
    Maritza Horn vill jag inte missa. Har kollat mitt schema och är ledig. Håll gärna 2 biljetter (om du kan). Kommer in senast fredag.
    Av min dotter fick jag en skiva med Melissa Horn, klart hörvärt också!
    Ha en skön vecka.

    Ps Turkos är en snygg färg Ds

    SvaraRadera