måndag 14 september 2009

Måndag!

Almamia har stängt idag,
men jag har jobbat som en tok med
sånt som jag ligger efter med...sköönt!
Den här veckan hoppas jag få hem en massa
nytt till butiken! Jättefina "börser" i
olika storlekar och färger, mattor, servetter
och disktrasor! Allt från Malin Westberg
som jag hittade på mässan!
I morse fick jag ett ryck
och plockade ur alla böcker från mina
bokhyllor...dammsugade och torkade!
( Kan man skriva dammsög?)
Det är så fint med böcker!
Började sortera efter färg, men ångrade mej!
Sedan beställde jag lite choklad, vaniljsyrop
lemon-curd & annat gott till butiken!
En promenad i solen blev det idag också!
Och inköp av diverse färger som var slut...
sedan fortsatte jag mitt "strukturerande" av
lägenheten och min "atelje".
Den här boken är lättläst
och bra att somna till. Den och några
till köpte jag på en loppis i somras.
Samma författare skrev "Damernas detektivbyrå",
men den har jag inte läst...än.
Måsågott!

3 kommentarer:

  1. Hej Titti!
    När får ni hem den otroligt goda hjortonglöggen igen? Börjar längta efter den nu, har den ju både som glögg och i matlagningen under höst/vintern :)

    SvaraRadera
  2. Vet du vad Malin?
    Jag har glöggen hemma redan nu!!!
    Och vet du vad?
    Du ska få en flaska av mej!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Åhå jag tackar :) Vad snäll du är! :)
    Qram, på dig med!

    SvaraRadera