söndag 6 september 2009

Ledig!

Ledig & Sol!
Då tar vi bussen till La Colonia!

Vilken tur att inte alla vinbär ramlat av!
Jag satte igång att plocka direkt och Yamandu
började klippa gräset...det var "inte igår"!
Sist vi var här började det regna!

När jag plockat en skål och börjat
på nästa....får jag flera TVESTJÄRTAR
i handen...blääää...va heemskt!
Då var mitt sista rödvinbär plockat!

Då kokade jag kaffe istället!
Och plockade tomater, persilja, timjan
sockerärtor och lite lavendel (för lugnets skull)!
Gjorde några kex med det & "Kalles" på...mums!
Jodå...Yamandu fick smaka...sen gick han till "pärlandet"!

Jag gick in i stugan och tänkte...
...att sommaren gått för fort, som vanligt!
Tittade i visboken jag köpt på loppis till Yamis,
otroligt nog hade dom just den boken när han som
barn växte upp i Uruguay! Antagligen hade deras
svenska mormor skickat den! Gissa vilken sång
dom brukade sjunga? Naturligtvis
"Flickorna i Småland"
Finns någon svensk som kan den?Sedan plockade jag lite Svartvinbär!
Yes! Vi får pärer i år också!

Den här fina mattan, som "sekreterare Karin"
gjort, vann jag på kollo i somras! Stövlarna har
väl sett bättre dagar, men dom får hänga med!

Vilken härlig dag!Vi fick så mycket
energi att vi åkte direkt till Almamia!
Yamandu målade färdigt väggen och jag
skyltade om i ett fönster, det gick som en dans!
Tänk om alla dagar var så här!
Näää...det vore inte kul...man behöver lite
grå dagar också...eller hur?
Hejdåååå!

1 kommentar:

  1. Åhh vad härligt det ser med egna bär. Hade tur så vi fick en svartvinbärsbuske av Håkan på jobbet som vi nu planterat i vårt lilla land! Vilka fina och sommriga bilder!

    SvaraRadera