måndag 21 mars 2011

"Mina kunder"!

Almamia vänder sig inte till
en speciell kundgrupp,
men alla är så speciella!
I fredags kom en man in i butiken.
Han har kommit in regelbundet i alla år.
Nu ska du få något av mej, sa han och tog upp
det här kortet ur ryggsäcken!
- Oj, va fint...timmerflottning, sa jag.
- Jag har köpt det på museet, det är från 1917,
Indalsälven, sa han!
- Jahaa, har du varit timmerflottare?
-Näää...men hur blev det med min beställning då?
Joo, polisbilarna har kommit, sa jag!
- Dom var fina, sa han!
Han köpte sin bil, berättade en
"rövarhistoria" och gick!
Ibland tänker jag att jag borde skriva en bok
om alla speciella möten. Det är många!!!
I somras kom en kille in med ett nagellack
som han köpt till mej...men han hade först
målat sina egna tånaglar med det, för att testa!
Det var en riktigt snygg färg!
Han köpte ko-muggar, minns jag!
2 ggr, kom han in !
Jag tycker att det är jättekul,
och struntar i om dom kommer in till mej för
att handla eller prata!
Jag själv pratar hellre än att handla,
hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar