torsdag 24 mars 2011

Minnen!

Jag är ingen vän av gruppfoton
där alla tittar in i kameran och ler!
Ok, ibland kan det vara kul!
Men jag gillar mer "naturliga" foton där man får
minnen från just den stunden...oarrangerat!
***************
Sedan har jag ju märkt några konstiga
saker...jag har massor av bilder av
toaletter, mat & olika skyltar!
Den här skylten är från Galapagosöarna!
Tror ni jag vågade bada där? Icke!!!
Den här är från en flygplats i Balkan...
Ev. Makedonien. Tror ni jag vågade ta med min
"pickadoll"? Icke!!!
Den här skylten satt på en kyrkport i Röros!
Tror ni jag vågade mej in? Icke!!!
Men Yamandú travade in för att se vad dom gjorde där,
och fick veta att det var renovering på gång!
Den här skylten fanns på flera ställen
i Iguazo, Argentina! Tror ni jag gick
långsamt där? Icke!!!
Knappt att skylten hann fastna på bild!
************
Vilka minnen jag får när jag kollar på alla
skyltar...minnen som aldrig skulle minnas
om det BARA fanns gruppfoton med
halvkrystade leenden...
Nu var jag dum!
Det är jag som har problem, va?

2 kommentarer:

  1. Det är så kul att läsa din blogg! Du gör i.a.f. mig glad med dina tankar och bilder. Vilka skyltar! Och att du ser dom!

    SvaraRadera
  2. Tack Kajsa! Du gör mej glad också! Om du visste vad jag har många konstiga resebilder.
    Yamis blev lite smittad och började fota telefoner ett tag??? Men det har han glömt, tror jag. Kram!

    SvaraRadera