onsdag 2 mars 2011

Vilken dag!

I morse skulle jag gått till Viktväktarna,
om det inte vore för att jag fått samma tid
hos min Kiropraktor...och det var prio 1!
Rackarns vad det var nödvändigt!
Nacken, bröstryggen & ländryggen fick sig
en "omgång"...huuuuuaaaaaa, så hemskt!
Men nu är jag lycklig!
Ännu lyckligare blev jag när "tjejerna" tog GULD
i Holmenkollen, tjohooo! Kanonvallat!
Sedan fortsatte jag måla rött i butiken, men
det gick långsamt pga ömmande rygg!
Tog även en långsam promenad
och köpte "Hus & Hem" och....
GRILLCHIPS!!!!
Förra veckan hade jag gått ner 0,6kg,
utan att anstränga mej. Men idag fick jag
ett hysteriskt anfall!!!
Åhhh, va gott det var!
Och det var inte den minsta påsen!!!!
I tidningen såg jag den här...
...är det inte"Breger-kannan"?
Röd & fin!
1959 kostade den 2:75,
numera över 1000-lappen
och den svarta är dyrast!!!
Kolla!!!
Jag har inte många saker efter min farmor, som
dog i mitten av 80-talet...men den här!
Och den är väldigt mycket farmor för mej!
Den låg i en sopsäck när hennes lägenhet var
urstädad...jag plockade upp den och har alltid
använt den! Så den har blivit sliten och nött,
men det gör ingenting! I love it!
Och jag har vetat länge att det var
en "fin kanna", typiskt farmor!
Nu måste jag dricka te, magen är chockad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar