tisdag 5 januari 2010

Den som spar...

Idag och imorgon har vi
stängt på Almamia!
Vi har tagit en härlig promenad och
en god "latte" på cafe "Shampoo" & jag!
Och grejat & fixat....

Jag började med ett "projekt" och
upptäckte att det behövdes ett rakblad!
Var kan det finnas ett gammalt hederligt rakblad....

...om inte i någon av alla underbara cigarrlådor
eller plastlådor jag fick ärva när min gamla
svärmor Doris gick bort 1992! Vi hade ett
gemensamt intresse i att sticka & sy!
Minns hur jag satt i hennes kökssoffa och
stickade ullsockar till Hampus, av garn jag färgat
själv....och att hon hjälpte mej med hälen och
"vyssade" det senast födda barnbarnet...nästa växte
redan i min mage (Fanny)! Så drack vi kaffe och
om jag hade tur......åt hembakade rullrån!

Är tacksam för alla dessa lådor...
och jag har skött dom väl...i snart 18 år!
Bl.a har dom hängt med i 4 flyttar!
Men jag har använt en hel del också...knappar,
band och spetsar. För att inte tala om alla strump-
stickor som låg fint ihopknutna med garn...i alla nr.
Ordning och reda...hade hon!
Jodå, visst hade "farmor Doris"
sparat rakblad...yrkesblad t.o.m!
Så det är bara att fortsätta
mitt projekt, att klä ramar med
vackert papper!
Det är en njutning!

3 kommentarer:

  1. Åhhh vad minnena väcks!!! Visste inte om de där lådorna, men ser absolut vart jag fått mitt ordningssinne ifrån - och intresse för allt pyssel!!! Mormor... Saknar henne väldigt ofta!!! KRAM!

    SvaraRadera
  2. *hamnar här via ST*

    Kan ju inte låta bli att lämna en kommentar.
    Så här är jag....och min kommentar.
    Vilket du vill eller inte. :-)

    SvaraRadera
  3. Jättegulligt skrivit Titti. Tänker mycket på mamma nu när jag själv blivit mormor, saknaden efter henne finns alltid där. Det fanns säkert knappar och "hyskor" från kläder man burit...... KRAM

    SvaraRadera