måndag 4 januari 2010

En idé!

Det snurrar i bollen...
Funderar på nya butikslokalen....lite
knepig färg på väggarna, men jag gjorde
en sväng på Myrorna och VIPS.....
Nu vet jag hur jag ska börja!

Hittade 2 gardinlängder i
manchester...hallonröda!
50kr....det gillar jag!
På 70-talet hade vi jättelåga, bruna
manchestersoffor....Farmor kunde
inte sätta sig där....då kom hon inte upp!

Man tager vad man haver...
och så gör man något av det!
Det här skåpet lämnades av den tidigare
hyresgästen...det ska bli en ny kassadisk!
(Tack!) Målade kanten vit igår och skaffade
en bredare skiva....Hade tänkt "slå på"
pärlspont....men det är ju inte så
originellt. Därför snabbade jag mej
dit från Myrorna för att kolla min nya
idé! Och det blev som jag tänkte mej!

Lite knäppt kanske, men kul!
Tänker häfta fast den ena gardinlängden
runt disken....och sätta upp den andra
som ett draperi framför dörren...men
det ska inte dölja spegeldörren, utan
mest vara en "matchande mysfaktor"....
tänkte jag!

1 kommentar:

  1. Ja på Myrorna kan man hitta mycket bara man ger sig tid att leta en stund.
    Gittan

    SvaraRadera