fredag 29 januari 2010

Olika!

"Var dej själv!
Det finns redan så många andra!"
För många år sedan läste jag dessa
ord...som fastnade hos mej!
Vilken intelligent person som sa så...
har jag inte en aning om...
Jag har alltid gillat människor som
vågar gå sin egen väg och står för det!
Man ska ifrågasätta och inte bara följa
med "massan"! Själv har jag alltid varit
en "besvärlig jäkel"! Om man känner i
hjärtat att något är fel....måste man ställa
obekväma frågor ibland...men man kan
göra det med respekt! Ibland kommer man
på att man har fel....OK...men då är man
övertygad och inte övertalad!!!
Just nu pågår en debatt om kvinnor
som bär slöja eller burka....
Jag respekterar deras val, men är
nyfiken på varför!!!
Slöja reagerar jag inte ens på...
men varför täcker man hela kroppen?
Har försökt "googla"...men hittar
inga svar! Burka användes förr av både
kvinnor och män för att skydda sig
mot sand....det kan jag förstå!
Men varför...där det inte finns sand, och
män bär väl inte burka nu?
Jag vill verkligen veta varför....
så om någon vet, berätta gärna!
Bilderna är på min son Hampus,
som också är en"besvärlig jäkel"!
Han var ett "vandrande konstverk"
under några år...nu är han mer
en "rocker"! Man ska vara försiktig
med att döma...och det kan jag
säga, att barn och äldre damer
var sällan dömande! Tvärtom,
dom frågade varför han såg
ut sådär...på ett
respektfullt sätt!
Visst vore det tråååkigt
om vi alla var lika???
Dessutom.....är det bara
döda fiskar som följer strömmen!!!

3 kommentarer:

  1. Lyssna på "Bara döda fiskar flyter med strömmen" med Caj Karlsson .) Mycket bra!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilderna på härliga kusinen!! Kram till dig Hampus eftersom jag vet att du läser bloggen :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Jennie...skitbra!!
    Och Maaaliiin....vi hörs snart! Vet inte riktigt än hur jag har det dom dagar när du är här! Men jag jobbar hårt på det! Kram!

    SvaraRadera