söndag 3 januari 2010

Håhåjaja!

Den här knoppen ska bli
guldfärgad...annars är jag
äntligen nöjd med vårt sängköp!

Vi har provat en massa sängar sista halvåret...
och i mellandagarna slog vi till! Jag som har problem
med ryggen, tänkte införskaffa en hård "madrassbotten"
och en lite mjukare bäddmadrass...som skulle passa oss
båda. Men...jag kom hem med en helt annan variant,
mycket dyrare än Yamis! Och var nära ryggskott
efter en natt! Igår fick vi hjälp av min bror med särbo,
att kånka ner min del av sängen plus den gemensamma
fina bäddmadrassen, "typ tempur"...3 långa trappor!
Bytte till ...det jag tänkte mej från början!
Nu fick vi en del pengar över, så Yamis kunde
skaffa lite nytt till sitt arbetsrum istället!
Det var han värd!Väl hemma igen blev
det en mysig kväll då vi alla åt hämtpizza
och spelade "plump"!
Sedan sov jag gott!
Första kollen i den nya lokalen...
...det blir en utmaning!

Idag har jag börjat "bo in mej"!
Eftersom vi får en större lokal senast
i september...målar jag bara om lite hyllor
och fixar en ny kassadisk! En ny kassa-
apparat är på gång...och en "portabel"
kortapparat med pinnkod!
För vår del var det nödvändigt med en
ny kassa...men stackars dom som köpte
en innan nya lagen...den lär inte duga nu!

Bestämde mej för att inte
använda det lilla inre rummet som
butiksyta...måste ha eget utrymme
och lite lager. Så får det bli!

När jag kom in hit fick jag
en konstig känsla...det såg ut som ett
rum på mentalsjukhuset där jag jobbade
i början av 80-talet! Jag trivdes där...
och jag trivs här! Men internet funkar
bara längst in i ena hörnet av fönstret...
Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar