tisdag 24 november 2009

Hej&hå!

Jag är en "periodare"....
....när det gäller sömn alltså!
Nu har det varit en period av dååålig sömn!
Klockan 03:45 i natt, klev jag upp och drack
varm mjölk med kanel!
Under tiden letade jag i bokhyllan efter
en bra "sovbok"...en positiv bok i vargtimmen!
Och jag hittade den!
"Svea Hunds limerickar"
av Hans Alfredsson!
"Smakprov" kommer....

Tack vare den boken somnade jag till
slut med ett leende! Och orkade kämpa
mej igenom dagen...som inneburit ett evigt
flyttande av saker....och
fixande & pyntande!
Yamandú skötte affärerna några
timmar, tackochlov! Jag sprang ner på
Åhlens och köpte en ny julskiva med

Frank Sinatra...och fick
"julkänslor"!

Den här veckan hoppas vi att resten
av allt vi beställt, kommer...Frågan är var
jag ska ställa...och hänga alla saker?

Men det är ett angenämt bekymmer!
Grisarna i betong....mår gott!
Apropå alla stackars vanvårdade SVENSKA grisar!
När mina barn var små hade vi egna grisar, som
hade ett skönt liv. Dom var ute och bökade i
jorden och fick god mat...och kramar.
Det var skönt att veta att dom haft det bra...när julen kom!

Nu ska ni få 3 limerickar...

En urgammal man från Ardennerna
han bjöds på bordell utav vännerna
det blev kyssar och smek
"jag vill bitas", han skrek
"kan nån springa hem efter tännerna"?
&
En konstcyklist från Savojen
band fast sina ben under hojen
han var fenomenal,
för se cykelns pedal
den trampa han med pillemojen!
&
En märklig ung dam från La Plata
med rumpan kan vissla och rapa.
Hon är särdeles fin
på "God save the Queen"
och Beethovens "Appassionata"

Det där var kul, tycker jag!
Det finns fler...lite fräckare!
Kanske en annan dag! Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar