söndag 8 november 2009

Söndag!

Just nu sjunger kören i högmässan...
Yamis leder den....Och här sitter jag, som ett UFO!
Men min kropp säger stopp! Den vill inte röra sig idag!
Efter 6 arbetsdagar i butiken avslutades lördagen med
en grupp kvinnor som skulle måla muggar och
äta "empanadas"! Jag säger bara tack!

Vilket trevligt "gäng"....så mysigt och lättsamt!
Det var inte ett dugg ansträngande...
utan en trevlig avslutning på veckan, för mej!
När man är trött kan ju även roliga saker bli jobbiga!
Alla målade på alla muggar!
Vilka minnen det kommer att bli...
(Sedan får alla 2 muggar var!)
Närmast kameran sitter hon som hade mest erfarenhet av
målning, oljemålning. Men det var en stor skillnad att
måla porslin. Hon har just nu en utställning tillsammans
med några andra café Gullgården på Norra Berget!
En oas i Sundsvall!
Kl. 22 kom jag hem...satte fötterna i ett fotbad
och såg ut som en fågelholk! Kl.00:00 satt jag
fortfarande på samma plats,
då började en
film....
Vid det laget hade Yamandu tömt fotbadet
och lagt sig och Fanny som låst sig ute, kommit
för att sussa hos mamma. Filmen hette...
"Livet från den ljusa sidan"
Med Jack Nicholson & Helen Hunt...
Den är så härlig...och så perfekt just då!
Kl.02:15 kröp jag till sängs, skönt trött!
Nu gäller det att ladda batterierna...
Skönt att det är söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar