måndag 30 november 2009

Snurrig!

Idag måste jag tacka Malin (B-M:s dotter)
som jobbade på Almamia idag...Tack!
Jag var inte så pigg som jag trodde igår kväll,
38,5 i feber när jag släpade mej till sängen igen,
jag som nästan aldrig har feber. Och ont i hela
kroppen...tänkte på svininfluensan, såklart!
Men jag sov bort allt! Hade inte
ont alls imorse! Otroligt!
Men när jag bloggade igår hade jag nog
en febertopp, kaninen heter Rufus!

Skulle aldrig orkat jobba i butiken idag ändå,
allt går lååångsamt. Men i skallen snurrar det!
Kände plötsligt att jag måste få luft!
Har ju inte varit utanför dörren sedan vi skyltade
i fredagsnatt, hur 17 blev det? Så nu har jag
varit på en 30 min. promenad...i regn!
Det kanske var dumt...men skönt!
Vilade utanför ST och läste ur en tidning från
30/11 1949 (dom har från olika årtionden i skylten, kul)!
Läste platsannonser,
apropå arbetslösheten...där
sökte man bl.a "Springflicka", "Ordentlig flicka",
"Välrek. flicka", Hushållerska....och...
Kunnig ladugårdskarl!
Så var det en "fru" som önskade plats på
café, sjukhus eller i ett hem! Det var 60 år sedan!
Undrar just vad som menades med "ordentlig flicka"?
Apropå gamla tider...
Dennna vecka har vi 20% rabatt på
Svagdricka & Hjortronglögg!

Och våra skyltfönster var JULIGA!

2 kommentarer:

  1. Hej Titti! Hoppas att du mår bättre snart, annars får du höra av dig igen :) Jag skulle hälsa från Inga-Britta föresten, hon tittade förbi på butiken i måndags och frågade hur det var med er, hon blev så bekymrad när hon hörde att du var dålig. Hon är för go! :)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hejhopp! Nu har jag banne mej "sjukat" färdigt!
    Saknar att jobba...har ju inte satt min fot i butiken sedan fredag natt! Nu i em. har jag ändå gjort en massa bokföring, skönt! Det blir så mycket vid juletid! Hoppas Inga-Britta dyker upp imorgon...det brukar hon ju!
    Måsågott!Vi hörs!

    SvaraRadera