onsdag 25 november 2009

Kultur!

I kväll hade jag "kul tur"!
Gittan, som är teaterombud, bjöd med
mej på en trevlig kväll. Den började på
Sveateatern där vi fick se lite av "repet"
inför föreställningen "Julfrossa"!

Jag älskar teatermiljön!
Min dröm, sedan jag såg
"Fanny & Alexander", första gången,
var att få jobba med rekvisita.
Jag kan förstöra en hel film, genom
att påpeka att: "sånnadär" lysknappar
fanns inte på 40-talet"!
Eller: "titta skuggan, den kan inte vara
där när lampan är på den sidan"!
Tänk att få leta tids-typiska kläder...
möbler...tyger och porslin...och
sakta skapa en specifik miljö! ( Drömmer!)
Hursomhelst....
....gick vi vidare till Sundsvalls teater
där man dukat upp god sallad, kaffe&kaka!
Vi fick lite information om kommande
föreställningar...bl.a en som heter
"Forssell" Där fick vi höra dikter
och en sång av Helena Svartling, som repar den!
En sak är säker...det blir till att gå på teatern...
inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar