söndag 29 november 2009

Hu, så hemskt!

Första advent blev inte som jag tänkt!
Eftersom jag inte kom iväg till marknaden igår,
passade jag på att göra lite "advent". Yamandu
repade med Jonathan & Allejandro inför idag,
då det var musik i kyrkan med bl.a Samklang!
På kvällen kom Fanny, Niklas & Brutus...och vi
drack glögg och åt tortillas...jättemysigt! Brutus
lämnade små kulor efter sig, men låtsades oskyldig!
Kl 02:30 började eländet...för mej!
Ursäkta...men jag spydde som en tok!
05:30...sista gången...Hu så hemskt!
Skyltsöndag och allt...mamma som sjöng
i högmässan i Stöde, fick rycka ut...Fanny kom
och vispade Cola till mami...hon hade köpt
Amelias "Jul"...gullunge! Yamis som öppnat
Almamia sprang iväg till kyrkan när "brudarna"
kom och tog över...själv bara låg jag och stönade!
Missade musiken i kyrkan, (dom var jättenöjda)!
Just nu sitter dom på en sportbar, äter och kollar
på "el classico! Men jag är ändå glad!
Tänk att allt ordnade sig! Tack!
Och jag har ätit en rostad macka...druckit te
och njuter av matchen på tv! Har vi världens
bästa spelare, eller? Zlatan gjorde just 1-0!
Nu blir det soffläge igen!

2 kommentarer:

  1. Man känner sig aldrig så sjuk som när man är magsjuk. Vinterkräksjuka är nog dessutom den allra värsta varianten.

    SvaraRadera
  2. Hej hej,
    Imorgon träder vi in i julens månad, december.

    Nu kikar väl in på min blogg där det börjar en adventskalender i morgon, men nya vinster varje dag.

    Jätte enkelt att delta.

    Ses vi?

    Må så gott

    Mvh Camilla, En mammas dagbok (emring.blogspot.com)

    SvaraRadera