lördag 14 november 2009

Ledig!

I morse hade jag världens huvudvärk!
Ni kan aldrig gissa varför...Jag är en ganska orolig
person ( men jag visar det bara ibland) . Inatt var min
dotter ute med några kompisar...hur lugnt som helst.
Hon är 19 år och har ett eget hem med killen.
Jag tänkte ändå att telefonen måste vara nära mej
när jag skulle sova.... om...något skulle hända!
Är en riktig nattuggla normalt, men somnade vid 1 inatt..
Lite senare, när jag sov som skönast...
....ringer telefonen!!! Jag flög
upp ur sängen...skakade och fick hjärtklappning!
Det brukar aldrig ringa så sent! Det var min son!
Han och flickvännen som bor vid "Höga kusten",
behövde hjälp att leta ett telenr. till grannen!!!
Han hade hoppats att jag var vaken...Det var lite kris!
Grannens lamadjur hade rymt,
Och nu hade dom två lyckats jagat in lamadjuren
i "ett hörn", men ingen kunde hämta grannen, för
då fanns risken att dom skulle smita!! Därför ringde
dom "nattugglan mamma"! Och med tanke på alla tunna
isar och olyckan men renarna som "gick ner sig" i
Jockmock...så var dom oroliga! Allt ordnade sig
till sist, men jag fick världens huvudvärk!
Som tur var, jobbade Britt-Marie i butiken!
Huvudvärken gick över, och på kvällen tog vi med
Fanny & Nicklas på Kvartersteaterns
30-års jubileum!

Det var toppen...här kan du läsa:
http://st.nu/kultur/teater/1.1520711

Inatt stänger jag av alla telefoner!
Det är ju ändå lördag den 14:onde...

2 kommentarer:

  1. Joo,tack!Den höll i sej ett tag också!
    Men såhär efteråt, kan man ju skratta åt eländet!Huvva, va tokigt!

    SvaraRadera