torsdag 19 november 2009

Konstig dag!

Idag jobbar Jennie i butiken!
Jag gick ner och låste upp till henne,
då kom det en hel pall med varor!

Vi hjälptes åt att bära in allt...tack !
Ska packa upp och prismärka imorgon !
Sedan tog jag en promenad...
men tänkte vända hemåt då min huvudvärk,
(som jag vaknade med) började göra mej illamående
och vinglig...fösökte ändå intala mej att en promenad
skulle göra mej piggare, så jag saktade bara ner lite!
Efter en stund hörs ljudet av en
cykel, bakom mej. Går lite åt sidan och blir
lite förvånad när en ung person med huvtröja och
ryggsäck, cyklar om mej på en enhjuling!
Foto: little Frogs
Viker av från den lite större gatan
och in på en tvärgata...Där står en medelålders
kvinna, mitt i gatan på en K-brunn! Länge!
När hon ser mer går hon vidare! Ringde min dotter,
för att fråga vad K-brunn "betyder", vet ju att det är
lite "skrock" kring brunnar. KÄRLEKSBRUNN,
blev svaret! Va sorgligt, tänkte jag då!
Gick vägen förbi kyrkogården!
Tittade upp mot skogen vid Norra Berget och såg bara
dimma...va konstigt...19 november & 5 plusgrader!
Då flyger plötsligt 5 svanar ovanför
mitt huvud...och jag märker att
huvudvärken nästan försvunnit!
Så promenaden gjorde susen ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar