måndag 23 november 2009

Marknadsföring

För en liten butik som Almamia
är det tufft med annonsering...det kostar!
Jag köper hellre mera varor!
Å andra sidan måste man visa att man finns...
...och det vill vi göra på vårt eget vis...
Därför har vi våra egna "reklam-kort"
som vi gör 2 ggr/år...lite mer personliga!
I helgen hade vi lite pyssel med typsnitt och bilder...
Tycker det blev ganska bra till slut!
Nu till helgen kommer vi att annonsera
i lokaltidningarna också...har gjort
annonserna i sista minuten, som vanligt.
Blir spännande att se....tror jag, huvva!
Marknadsföringen jag helst föredrar,
den får vi av våra kunder...d.v.s
från mun till mun!
Det roligaste jag vet, som jag blir mest
glad över, är när någon blivit tipsad
om att komma in i butiken!
I fredags kom en man in med sina två
systrar...han hade hittat Almamia av en slump,
och trodde att vårt sortement skulle passa dom
också! Och han hade rätt! Gissa om den
mannen kände sig nöjd? Det var så kul!
Gissa om jag kände mej nöjd?
Och jätteglad!

1 kommentar:

  1. Kortet blev jättefint! Mysigt och juligt...hua vad fort dagarna går nu..snart lördag..sitter och beställer material för fullt nu så man ska hinna få ihop något. Ha det bra, så hörs vis snart! Kram Jennie

    SvaraRadera